Salta al contenuto principale



Yesterday afternoon as I was brewing some tea my mind suddenly was reminded of the word “eidolon”.

I still have no idea what it was about.

The first and seventh of four? A metal band I've never really listened? Some other kind of ghost or idol?

Oblomov reshared this.

in reply to David de Groot

@David de Groot ecco, devo ammettere che non la percepivo come parola inglese

ma ho visto su wikipedia e wiktionary che esiste anche in inglese (presa direttamente dal greco), lol



There was a pile of IKEA instructions, the one of top read SKADIS, but while passing nearby my mind read TARDIS.

And @Diego Roversi worried about it, and apparently doesn't trust me with assembling a TARDIS because he's afraid of the extent of what can possibly go wrong in case of a small error assembling it.

in reply to Elena ``of Valhalla''

C'era una pila di istruzioni IKEA, quella in cima alla pila era per SKADIS, ma passando di fianco ho letto TARDIS

E @Diego Roversi si preoccupa, e a quanto pare non si fida a farmi assemblare un TARDIS perché ha paura dell'entità di ciò che può andare storto in caso di un piccolo errore di assemblaggio.

Unknown parent

Elena ``of Valhalla''
@Dún Piteog @rag. Gustavino Bevilacqua @Diego Roversi effettivamente ho l'impressione che gli scarichi dei lavelli IKEA siano più larghi di quelli dei lavelli normali (almeno sono più larghi di quelli del lavello che avevo prima), mi chiedo se la cosa sia correlata al fatto di avere uno scarto usabile


meanwhile, in #bakingPeopleProblems, it has been too long since I last made my favourite #bread, and I can't remember whether the measurements on the recipe printouts, which are already higher than the original ones, are for two or four pieces.

And I have enough sourdough for double that amount. And I'm not sure whether my machine can deal with 2.4 kg of flour. But that's a problem for tomorrow me.

Also a problem for tomorrow me: I am sure I don't have enough pieces of white fabric to wrap the dough while it's rising, in case I end up accidentally making 8 pieces. (and my stock of fabric is elsewhere).

in reply to Elena ``of Valhalla''

Intanto, nella categoria #ProblemiDiChiPanifica, è passato troppo tempo dall'ultima volta che ho fatto il mio #pane preferito, e non mi ricordo se le dosi appuntate sulla stampa della ricetta (che sono già più alte delle originali) sono per due o quattro pezzi.

E ho abbastanza lievito madre per raddoppiarle. E non sono sicura che l'impastatrice regga 2.4 kg di farina. Ma quello è un problema per domani.

Un altro problema per domani: sono sicura di non avere abbastanza pezzi di stoffa bianca in cui avvolgere 8 pezzi a lievitare, nel caso io abbia per sbaglio quadruplicato la dose. (e le mie scorte di stoffa sono altrove)

in reply to rag. Gustavino Bevilacqua

@rag. Gustavino Bevilacqua per ora ho messo in lavatrice i teli su cui facciamo asciugare la pasta, che non erano puliti. e che non saranno asciutti per tempo, ma vabbé, in qualche modo farò, o coi caloriferi o col ferro da stiro.
in reply to Elena ``of Valhalla''

and it's confirmed, the corrected recipe was already for 4 loaves, and I doubled it.

the machine managed it without too much effort (but I had to take some out of the bowl to rise, or it would have expanded everywhere in the kitchen)

I found enough pieces of canvas to wrap the 7 loaves I made, 4 plain and 3 with fruit (fresh apples, dried apricots, raisins)

This afternoon the oven will work overtime :D

in reply to Elena ``of Valhalla''

confermato che la ricetta corretta era già per 4 ciabatte, e l'ho raddoppiata.

l'impastatrice ce l'ha fatta senza grossi problemi (ma ho dovuto poi toglierne metà dalla ciotola per lievitare, o si sarebbe allargato per tutta la cucina)

Ho trovato abbastanza teli per avvolgere le 7 ciabatte che ho fatto, 4 liscie e 4 con la frutta (mele fresche, albicocche essicate, uvetta)

Oggi pomeriggio il forno farà gli straordinari :D

in reply to Sini Tuulia

@Sini Tuulia there will be :D

and it's not even a type that is great for freezing

still problems for later me!

(I may beg for help from the new neighbours)

in reply to Elena ``of Valhalla''

If you've not made a lot of introductions before, it's a great way to become The Bread Neighbour in their minds. 😂 "Hi. So, a funny thing and a minor lapse in judgement happened..."


ah, andava così bene* il #pinephone con #PostmarketOS v24..06, scemo io ad aggiornare quando già sapevo che edge del mese scorso era rotta.
Niente audio.
uf.


And now, to celebrate the victory, let's put Last Christmas on repeat all day!
#whamageddon


Yesterday our culturally-significant-movies watching group met to watch en.wikipedia.org/wiki/The_Chri…

And we all agreed that it's a shame that it's not more widely known, and if anybody has an operating system project that needs a name, an homage to this movie may be worth considering.

in reply to Elena ``of Valhalla''

Ieri il nostro gruppo cineforum per film di rilevanza culturale si è incontrato per guardare en.wikipedia.org/wiki/The_Chri…

E siamo stati tutti d'accordo che sia un peccato che quel film non sia maggiormente conosciuto, e se qualcuno sta scrivendo un sistema operativo e gli manca il nome, pensare ad un omaggio a quel film potrebbe non essere una cattiva idea.

reshared this



lewd, but not really lewd

aaaargh, my clit has broken!

I touch it, and rather than getting the proper feedback and movement, I see the pointer jumping a bit around the screen and then it gets stuck on the left side of the screen

(I don't need suggestions, right now I'm just using an USB mouse, and then I'll try to repair the clit when I'll have time for it)

Oblomov reshared this.

in reply to Elena ``of Valhalla''

lewd, but not really lewd

Sensitive content

Unknown parent

Elena ``of Valhalla''
lewd, but not really lewd
@Your friendly 'net denizen I just can't get myself to use the (TM) term, so I might as well go all the way to the other side of the scale, right? xkcd.com/243/


@rag. Gustavino Bevilacqua ho ritrovato il vecchio ferro da stiro, era in basso a sinistra, di fianco al materasso che stavo cercando di liberare per usare altrove, sotto le cose che c'erano sopra al materasso :D


Intanto per chi dovesse prendere dei mezzi pubblici domani (venerdì 13), Salvini ha precettato, ma il TAR ha sospeso, quindi lo sciopero è della durata originale

varesenews.it/2024/12/ce-un-po…

#treno #trenord

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

Autolinee Varesine operativa (han già fatto BEN DUE scioperi, quest'anno, poi come faccio a chiamarli krumiri? Lo fanno per me)



Dear european¹ craftingverse,

I'd like to put a #pegboard in my sewing room.

The local hardware stores sell the metal ones, and they have holes at an odd distance that I suspect is some absurd amount like one and a half inch or something, sometimes with two additional smaller holes in between.

Then there is the SKÅDIS line from IKEA, where the holes are at a decent and proper distance of 4 cm, but
a) they are made of particleboard instead of metal
b) I'd be afraid of getting stuck into an ikea-only standard

Are there other places that sell metric-based pegboards?

Is there something else I should consider?

Am I overthinking the whole thing?

¹ I'd prefer² any product recommendation to be available from a shop in the eurozone
² as in, I will just ignore anything else :D

#crafting (boosts welcome)

in reply to David de Groot

@David de Groot

drill: check.
sheet of metal: I guess I could find one
ruler: check (multiple)
centre punch: I don't think I have one, but I guess it's not hard to find
enough time: (tumbleweeds rolling)

:D

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

@rag. Gustavino Bevilacqua @David de Groot

(and no, I can't use the time I use to handsew garments: that's usually the kind of time when it would be pretty unsafe for me to be around any kind of power tools, be it a drill or a sewing machine)

(and that's one of the reasons why handsewing is great: it fills that kind of time when want to do stuff, but aren't able to do anything that requires more than a modicum of concentration)



Intanto, quando c'è LEI i treni viaggiano in anticipo!

e no, non mi risulta che sia *partito*, è solo l'orario in cui il treno prima (RE 2516) da Milano a Porto Ceresio è arrivato a Gallarate. e lì si è fermato in attesa di ripartire, causa guasto ad uno scambio

#trenò

(e adesso posso riaprire il tracking dei treni che volevo veramente tracciare, dopo averli chiusi tutti per fare lo screenshot buffo senza perdita di privacy :D )

in reply to Elena ``of Valhalla''

aggiornamento: il treno risulta arrivato a Rho Fiera Milano. ma le informazioni in tempo reale sono ancora su Gallarate alle 7:05
in reply to Elena ``of Valhalla''

dimenticavo nell'alt text, è il treno 2525, per chi vuole seguirlo su viaggiatreno.it/

(ommamma. http. e redirigono https su http, mi pare)

Oblomov reshared this.



Nel caso qualcuno non avesse più niente da fare da qui a stanotte:

it.wikisource.org/wiki/Regolam…

#treno

e apprezziamo il fatto che #trenord non si debba più preoccupare di dimezzare i treni “Quando la corsa di un treno in una galleria divenga lenta e stentata, e la respirazione si faccia penosa per deficiente ventilazione”

(in compenso missà che ho dei ricordi della lavagna dell'art. 6 comma 14, significa che sono vecchia?)

in reply to Elena ``of Valhalla''

e poi c'è la soluzione ai problemi di @LaVi e @Fabio : tornare ai cavalli!

(tecnicamente sta parlando della linea dello stato¹, non di quella delle nord¹ da saronno, ma il problema è sempre quello)

“Superata poi appena che si abbia la suddetta spartizion d’acqua a fianco della Camerlata, il terreno discende rapidamente verso il lago di Como, e qui è dove le difficoltà per la costruzione dell’ideata rotaja non sono veramente nè poche, nè piccole qualora si volesse continuare a servirsi delle macchine locomotive per il trasporto delle merci e dei passeggieri nel ritorno dal lago di Como alla Camerlata; ma postochè si offre per quest’ultima tratta di strada di ferro l’ovvio ripiego di servirsi dei cavalli in vece del vapore, mentre l’uso dei cavalli per l’attiraglio dei carri e delle carrozze sulle rotaje di ferro comporta pendenza e curve assai maggiori, almeno nello stato attuale di perfezionamento delle macchine locomotive inglesi, e così permettono di non allungarne di troppo la linea con molti giri per andare a spianarsi colla strada di ferro sotto il livello del pelo basso del lago di Como.”

it.wikisource.org/wiki/Progett…

¹ ai miei tempi si chiamava così, ok? :D lo so, sono vecchia :D

Questa voce è stata modificata (4 mesi fa)

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

e per chi si chiedesse cosa volesse dire “correntale”:

gdli.it/contesti/correntale/36…

“ogni guardiano va al casello vicino trasmettendo al compagno la notizia dell'accidente e l'ordine di disporre i segnali di fermata”

reshared this



cartoonish violence, tea, wesnoth

yesterday evening I had to stop playing wesnoth (Son of the Black Eye) in the middle of a scenario because it was bedtime.

“The problem here is that there is some *scum* that is not worth living! And that their skulls are still inside their heads, attached to their bodies, instead of being made into cups!
“And if I want to use those cups to drink mint cordial, that's my own business!
“You know what? I'm going to order those skulls made into a *tea*set*! A fancy tea set, with its own wicker basket, lined with checked fabric, to carry on campaign!”

and @Diego Roversi didn't even bother deigning me with a “yes dear”

Questa voce è stata modificata (4 mesi fa)

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

violenza fumettosa, té, wesnoth

Ieri sera ho dovuto interrompere uno scenario di wesnoth (Son of the Black Eye) a metà, perché era ora di andare a dormire.

“Il problema è che c'è della *feccia* che non è degna di vivere! E che i loro teschi sono ancora dentro alle loro teste, attaccate al loro corpo, anziché in lavorazione per diventare delle tazze!
“E se in quelle tazze voglio bere un cordiale alla menta sono fatti miei!
“Anzi, sai cosa? Darò l'ordine con quei teschi di fare delle *tazze da té*! Un bel servizio da té elegante, con il suo cestino di vimini foderato di stoffa a quadretti, da portarmi durante le campagne!”

e @Diego Roversi non si è neanche degnato di concedermi un “sì cara”

reshared this



In a while we're probably going to live in a house with AC (as well as radiator-based heating)

This morning as I was watching @Diego Roversi get dressed at a record-setting speed I asked “so, what are we going to do? turn the bedroom AC on for 10 minutes in the morning to get dressed? It's probably not going to be worth the effort, is it?”

his answer: “yes.”

Oblomov reshared this.

in reply to Elena ``of Valhalla''

I guanti senza dita per stare al PC sisi. La lana merino non credo di averla provata, pure del cashmere parlano bene. Credo qualche suggerimento me lo diete @Spazio
Però il cappello, fateci caso, la testa è sempre calda, quindi perde molto calore.
Questa voce è stata modificata (4 mesi fa)
in reply to Rinaldo Giorgetti

@Rinaldo Giorgetti @Spazio ☮️🌈📖 @Diego Roversi @Luca Sironi già, però sulla mia testa ci sono anche i capelli lunghi, che un po' aiutano a trattenere il calore

fuori casa rigorosamente cappello e/o cappuccio e/o varie ed eventuali, quello sì

(di cachemere credo che facciano più che altro maglioni, la lana merino viene usata per le magliette termiche perché è molto morbida a contatto con la pelle)



And thanks to an anonymous worker who was changing some gas pipes and broke down half of the electronic payments of Italy, today we used a *check*.

(to pay for services, not for black-friday goods)

(and for services that we had booked at the beginning of the month, way before the strike for today had been announced, and they had legal deadlines (one tomorrow and one two weeks ago - uoooops), so we couldn't just rebook them out of solidarity)

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

E grazie all'anonimo lavoratore che cambiando i tubi del gas ha rotto metà dei pagamenti elettronici in Italia, oggi abbiamo usato un *assegno*.

(per pagare dei servizi, non dei prodotti in offerta per il black friday)

(ed erano servizi che erano stati prenotati ad inizio mese, ben prima che si parlasse dello sciopero di oggi, e c'erano delle scadenze legali (una domani, e una due settimane fa, uooops), per cui non potevamo rimandarli così per solidarietà)

reshared this

Unknown parent

Elena ``of Valhalla''

@zarel stavo per scrivere “più che altro a qualche commerciante, io per oggi non esco più di casa” e mi è venuto in mente che dovevo ancora passare in farmacia.

ma vabbé, lì era poca roba e avevo ancora abbastanza contanti



@𝕽𝖔𝖇𝖔

mi sono accorta di essermi dimenticata di assaggiare il campione di Gold Blend McEntee: quando ho aperto la busta le foglie avevano quasi profumo di caffé

poi avevo bisogno urgente di un té e quindi ho sbagliato a puntare il timer e non so quanto tempo sia rimasto in infusione, per cui non posso ancora fare confronti con gli altri (uooops, fortuna che il campione non è monodose), ma in generale sembra approvato anche questo, nella categoria amari e risveglianti.

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

mamma mia che voglia che mi stai facendo venire di provarli tutti! Io ancora ho tantissimo Yorkshire per cui al momento non ne compro altri, ma mi sto facendo una lunga lista della spesa

(tè che odora di caffè, mamma mia, che libidine. Una cosa simile l'ho provata soltanto con il Lapsang)


in reply to Elena ``of Valhalla''

@Fabio io comunque sono a quel punto della mattina in cui ci si chiede “ma c'è l'IKEA in Azerbaijan?”

(la risposta è no, però se ordini uno o più container di roba forse te la spediscono da ikea.com/global/en/internation… )



minor body complaints

After four days on and off of building ikea furniture (on the floor, of course), as I was walking up the stairs my legs had an union meeting and started to make demands.

I told them that I can't give them a pay rise, but I suggested a significant reduction in working hours (for the same pay, of course), and they haven't started a strike yet.

We are still negotiating about a warm shower.

Related, those cheap knee pads we bought almost on a whim a few months ago are starting to go quite high in the list of best way to spend 5-ish €

reshared this

Unknown parent

Elena ``of Valhalla''
minor body complaints

@Comandante Virgola

e quando son cose che uno fa di tanto in tanto non ci si pensa e non sente il bisogno di prenderle, ma cambiano il livello di comfort per queste cose in modo drastico!

Unknown parent

Elena ``of Valhalla''

@Fabio e cosa ci facevi ancora sveglio a quell'ora tarda (le dieciemmezza, giusto)? noi avevamo già spento la luce :D

#teamVecchiacci



@Mike [SEC=OFFICIAL] , I assume, wrote this

chinwag.au/verification/

and. it's. genius.

I salute you.

Only one thing: out of *pure curiosity* I have been wondering what safeguards are in place to prevent you from flagging random accounts for verification at any time when you are out of gin.

reshared this




WiP #Confy new UI and navigation with updated Adwaita widget


So you wanna #sew ?
#sew

Diego Roversi reshared this.



I think I had seen it here on the fediverse when it was announced, but I've missed the date when it was made actually available (last summer, uooops):

bloomsburycollections.com/mono…

a new English translation of the Enuma Elish in open access

reshared this



jerry-rigged electronics

TFW you have to reflash a device on site, and forgot home the mini-breadboard and jumper cables that you use to ground pin 9 on the board, but an electrician has just finished working on the 230V lines and they have left droppings (i.e. small bits of electric cable of unknown size)

it worked, the device is now reflashed and safely in position :D

reshared this



I've just declared sock mending bankruptcy.

(I'm talking about thin cotton ones, not thicker wool ones I've knit)

* darning them is basically useless: as soon as they have been darned they break somewhere else
* patching them with bits of other socks works, but takes some effort and I have a years-long backlog. really. it's a huge bag and I'm not going to go through it ever, and there are others in various piles around the house
* I need materials to fill a few draught excluders, and I don't have enough textile waste of other types (that I don't want to reuse in some other way)

#sewing #sewingPersonProblems

reshared this

Unknown parent

Elena ``of Valhalla''
@Carlo Ricchiardi lo davo un po' per scontato perché in questa casa gli scarti tessili (cose rotte e bucate, ma anche ritagli di stoffa troppo piccoli per essere usati in altro modo) finiscono sempre per essere usati come imbottitura per $COSE_VARIE.
Unknown parent

Elena ``of Valhalla''

@MaialeCosmico forchetta o qualunque altro strumento opportuno sia stato usato per cucinare o mangiare in quelle pentole / piatti

e i programmi più lunghi tendono ad essere più risparmiosi, per cui preferisco usare quelli.




old rpg materials, lewd topics / 8th grade humor, ye olde web

TFW you're packing up your RPG books and in the second row in the back you find a printout of The Complete Guide to Unlawful Carnal Knowledge

and you have to see if it still exists online

and yes, it does!

textfiles.com/rpg/carnal.txt

and has even been updated to d20!

carnal.orfinlir.de/



You have a #Gtk4 application, written in python with #PyGObject, which use a template to build a window.
If you define a callback in code but you do not use it in template, an exception is raised.
If you use a callback in template which is not defined in code, no errors are reported.
But.
CSS classes are not applied to widgets. 🤷

Look:
With the callback:

Without the callback:

I lost some good hours trying to find why my button was not styled.

#Gtk 4.16.5



Gente che non brinda con chi beve analcolico: etilisti elitisti.


My M4 buying guide: meh, just get a package in each of the lengths that the shop has, you're going to use them all anyway

because M4 is a size of screws and nuts, right?

(this subtoot brought to you by being tired and misinterpreting other toots for a few *long* seconds :D )

in reply to Elena ``of Valhalla''

@Elena ``of Valhalla'', I think they are talking about m4, the unix utility... There is also a free version! No need to buy a commercial version.


alias userctl='systemctl --user'

I mean... 43.75% less characters





TFW you're walking back from the hospital (vaccines) and you have a #faceMask hung on your ear to dry out in the sun, and you see people cutting into the street raising a huge cloud of dust in front of you

0% effort, 100% results!

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

TFW stai tornando a casa a piedi dal centro vaccinale con una #mascherina ancora appesa all'orecchio per asciugare al sole, e davanti a te ci sono degli operai che stanno tagliando la strada e sollevando una nube enorme di polvere

sbattito 0%, risultato 100%!

reshared this



Today I've put this mirror on one wall

and I just had to ask it.

However, in Italian the mirror mirror phrase end with “who's the fairest *in the kingdom*”, and of course the mirror remained blank, since we live in a republic.

However, we do have a Marquess, who walks around the block looking for spots in the sun, demanding tribute and giving purrs in exchange, so I tried asking for the fairest *in the march*. I was deeply disappointed to see that the mirror remained blank and did not show any of the local cats.

Oblomov reshared this.

in reply to Elena ``of Valhalla''

Oggi ho appeso questo specchio al muro

e ho dovuto fargli la domanda.

Giustamente è rimasto vuoto, dato che viviamo in una repubblica e non in un reame.

Però abbiamo un Marchese che gira per l'isolato alla ricerca di posti scaldati dal sole, richiede tributi e in cambio fa le fusa, e quindi ho provato a chiedere chi fosse la più bella *del marchesato*. Sono rimasta profondamente delusa dal fatto che lo specchio sia rimasto vuoto e non si sia messo a mostrare immagini dei gatti locali.

reshared this



food, extremely minor injury, +

as it is traditional for the 1st of November, my thumbs and indexes are raw and slightly burnt after peeling roasted chestnuts as fast as I could eat them to prevent eating less than the other people on the table, who have been doing the same :D

me. happy.

reshared this

in reply to Elena ``of Valhalla''

cibo, bua minima, +

come è tradizione per il primo novembre, i miei pollici e indici sono escoriati e leggermente scottati per aver sbucciato caldarroste bollenti alla stessa velocità a cui riuscivo a mangiarle, per evitare di mangiare di meno delle altre persone a tavola, che stavano facendo la stessa cosa.

me. felice.

Oblomov reshared this.

Questo sito utilizza cookie per riconosce gli utenti loggati e quelli che tornano a visitare. Proseguendo la navigazione su questo sito, accetti l'utilizzo di questi cookie.