One thing that I've seen mentioned less than other #fediTips these days is that in the fediverse culture the number of followers isn't considered important, having *mutuals* is.
Some instances even hide the number of followers and people followed, and users can do so for their own account.
Even when it's visible, having a huge number of followers and following very few people is looked at as a oddity, and a sign of somebody who's probably not interested in interacting with people, and thus is not really part of the fediverse culture.
The converse is also true: users with almost no followers who follow a lot of people (unless they are really new) give a bad “bot” vibe, and people in the fediverse tend to be wary of them.
Having a reasonable number of both followers and people followed is seen as ideal.
This doesn't mean that you have to follow everybody who follows you! curating the list of people you follow is an important part of the fediverse experience, and you should only follow people whose posts are of interest to you and will make your life better. However I'd recommend giving at least a chance to everybody who follows you, looking at their profile and posts and consider whether you want to follow them.
And then, remember that unfollowing people is perfectly acceptable and requires no explanation: following somebody is not a long term commitment and consent can be given and taken away at any time.
like this
reshared this
Elena ``of Valhalla''
in reply to Elena ``of Valhalla'' • •Una cosa che in questi giorni ho visto citare meno di altri #FediConsigli è che nella cultura del fediverso il numero di seguaci non è considerato importante, mentre lo è avere contatti reciproci.
Ci sono istanze che nascondono del tutto il numero di seguaci e di utenti seguiti, e se non lo fa l'istanza lo si può fare per il proprio utente.
Ma anche quando è visibile, avere tanti seguaci e seguire pochissimi utenti è considerato strano, e un segno di qualcuno che probabilmente non è qui per interagire con le persone, cosa che non è particolarmente parte della cultura del fediverso.
Ma è vero anche il contrario: se non sono stati creati da veramente poco, utenti che non sono seguiti da quasi nessuno, ma seguono un sacco di persone hanno un brutto odore di bot non dichiarato, che è una cosa malvista nel fediverso.
L'ideale è avere un numero ragionevole e comparabile di seguaci e di utenti che si seguono.
Il che non vuol dire che si deve seguire tutti quelli che ci seguono! Prendersi cura della lista delle persone che si seguono è una parte importante dell'esperienza del fediverso, e la cosa giusta è seguire solo le persone che postano cose che ci interessano e che rendono la nostra vita migliore. Però consiglio caldamente di dare una possibilità a tutti quelli che vi seguono, guardare il loro profilo e i loro post, e prendere in considerazione di seguirli.
Ricordando sempre che smettere di seguire qualcuno è una cosa perfettamente accettata e che non richiede spiegazioni: seguire qualcuno non è un impegno a lungo termine e il consenso può essere dato e tolto in qualunque momento.
reshared this
Carlo Pinciroli, rag. Gustavino Bevilacqua, Manuel Tassi🦡:batman:, Rolery, linobanshee, Gabratta 🐐, Rebbbecca e Jun Bird reshared this.
Bob Sinisi
in reply to Elena ``of Valhalla'' • • •Elena ``of Valhalla''
Unknown parent • •@Christina ✅ 🇨🇦 do you mean as an example of people with a lot of followers who follow few people?
afaik they still follow a significant number of people, it's not a case of being followed by everybody, but only following maybe 10 people or so (this is what I would call “very few people”), or at least they interact with enough people that they tricked me into thinking that they follow way more people than they actually do :D
Either way, the important part is that they can be seen interacting with people in their timeline and not just broadcasting to a public.
You're right that the current explosion of new users will probably skew the raw numbers, at least for a while.
leorningcild
in reply to Elena ``of Valhalla'' • • •Elena ``of Valhalla''
in reply to leorningcild • •Elena ``of Valhalla''
Unknown parent • •