Filed under: self-induced problems
Years ago, before I read a bit about the producer, I was looking for an ink in a specific shade of blue, and I bought a bottle of Noodler's Eternal Polar Blue #fountainPen ink.
And it's *perfect*, it's exactly the shade I wanted.
And also, it's *crap*, it feathers and bleeds even on decent paper and using my extrafine nib pens.
I had to add gum arabic to make it vaguely usable (with nib pens), but if I add enough to make it behave it's no longer the smoothest writing experience.
And now I have the best part of a whatever 3 oz is in real units bottle and I want to use it, but I also don't want to use it, and if I keep writing with my usual thin nib pens it will take forever!
(edit: I wrote the ink name wrong)
Elena ``of Valhalla''
in reply to Elena ``of Valhalla'' • •Nella categoria: problemi auto-indotti.
Anni fa, prima di leggere cose sul produttore, stavo cercando un'inchiostro da #stilografica in una sfumatura precisa di blu, e ho comprato una bottiglia di Noodler's Eternal Polar Blue..
Ed è *perfetto*, esattamente la sfumatura che volevo.
Ed è una merda che spiuma e trapassa anche su carta decente usando un pennino ad intinzione extrafine.
Ho dovuto aggiungerci abbondante gomma arabica per renderlo usabile (coi pennini), ma così l'esperienza di scrittura non è più così piacevole..
E adesso mi rimane una buona parte di una bottiglia da qualunque cosa siano 3 oncie in unità di misura vere, e lo voglio usare, ma non lo voglio veramente usare, e se continuo ad usarlo coi pennini fini mi dura per sempre!